Herkese Merhaba,

Yemek yapmak, tatmak, sunmak, yeni bir lezzet  keşfetmek benim için adeta bir tutku. Aynı seyahatlerim gibi. Yeni keşfedeceğim bir lezzet için 5000. km bile beni etkilemez.

Küçükken boyumun tezgaha yetişmemesi de benim için sorun değildi. Tezgah'ın üstüne mutlaka bir şekilde çıkardım sonra da indirmek ne mümkün! Yaptığım kekleri akşam babama tattırmadan kimseye de vermezdim. Zavallı babam az kobay olarak kullanılmadı.

Bir İstanbul hanımefendisi olan rahmetli anneannemin leziz yemekleriyle büyüdüm ben. Sonra da annemin. İkisinin de ayrı yemek ritüelleri vardır. Annem yanımızda olsa bile sadece yemekleri anneannem yapsın diye tuttururdum küçükken. Canım anneannem de beni kırmaz girerdi mutfağa. Ben de onu izlerdim.
Annem zavallım hala benden çekiyor. Bizim evde annemin yemekleri dışında kimseye yemek yaptırmayız. Annem zeytinyağlılarda ve balık yemeklerinde efsane lezzetlere sahiptir. Aşçılar bile ondan eğitim alır düşünün yani. Tarif istediğinizde ise, tipik Türk kadınına bürünür. ''Alabildiği kadar un, kulak memesi kıvamında '' diye başlar durur. Senelerdir onun tariflerini isteriz ama bir türlü kitap haline getiremedik. Aile içinde ismini  ''Teremyağ Gügü'' koydum. Okuduğunda bana yine çok kızacak ama olsun. Tariflerini bizimle paylaşsın ne yapayım. Ben de okuldan yetişmiş, gramı gramına tariflerle yemek hazırlamasını sevenlerdenim. Öyle göz kararı lafları bana göre değil.

 Rahmetli anneannem için yazacağım yemek kitabı için 3 senedir hazırlanıyorum.

Sizlerle de buradan yavaş yavaş tariflerimi paylaşacağım. Zaman zaman bir İtalyan tarifi sunacağız, zaman zaman da Amerika'dan... Belki de Anadolu'nun bir kasabasından. Durun bakalım yolumuz nereye düşerse...





Birlikte keyif dolu günlere!


Eğer benimle paylaşmak istediğiniz tarifleriniz varsa,  bu blogdan istediğiniz gibi paylaşabiliriz. Ama alabildiği kadar un lafları olmasın lütfen...


Sevgiyle kalın!


Sevil Deniz


www.sevildeniz.com


sevildenizturkey@gmail.com








Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lübnan Usülü Humus ( Hummus Bil Tahina )

Isparta Fırın Kebabı ( Kebabçı Kadir Usta Hüseyin Açıkalın'ın Tarifi )

Isparta Mutfağı’nın Kabune Pilavı'nın Hikayesini Biliyor musunuz?