Mutluluğun Formülleri

                                                           SEVİL DENİZ İLE DEVR-İ ALEM



Mutlu Olmanın Formülleri

Bana bu hafta mutluluğun formülünü nasıl bulduğumu sordular. Açıkçası pek de kolay olmadı. Oldukça fazla deneyim yaşadım, Üzüldüm, ağladım, kızdım, güldüm… Ama kendime göre formüller oluşturdum. Ben de mutluluk formüllerimi sizlerle paylaşmak için yazı yazdım.

Günde 6 saat kesintisiz uyumanın mutluluk için etkili olduğunu biliyor muydunuz? 

Uyku benim için çok önemli. Günde en az 7 saat uyumaya çalışıyorum. Hafta arası bir gün ise en erken saat 22: 00’de yatakta keyif yapmak, erken uyumak, ya da kitap okumak tüm haftanın yorgunluğunu azaltıyor!

Mavi rengin yatıştırıcı etkisi sizi mutlu etmeye birebir… Özellikle yatak odanıza ve salonunuza bu renklerden yapılmış objeler, perdeler, nevresim takımları, koltuklar alabilirsiniz. Gerekirse gardrobunuzu gözden geçirin ve kıyafetlerinizin arasına mavi fularlar, mavi montlar ekleyin! Saks mavisi benim favorim.

Kendinizi bir seyahat ile ödüllendirin. Bazen tek başınıza çıkacağınız bir seyahat bile harika anlar yaşamanıza neden olabiliyor.

Sinema ve tiyatro seyretmek insanı oldukça sakinleştiriyor.

Beğendiğiniz bir resitale katılmak ise sizi oldukça neşelendiriyor.

Arkadaşlarınızın size kattıkları güzel hisler de mutluluğunuzu arttırıyor. Ne kadar çok iyi arkadaşınız varsa, o kadar mutlusunuz.  Kendinizi mutsuz hissettiğiniz arkadaşlarınızın yanından ardınıza bakmadan kaçın. Onlar negatif enerji vampirleri. Aman dikkat! 
Aileniz de sizi mutsuz eden insanlar da varsa, ilişkinizi kısıtlamanızda biraz fayda var!

Mesela yeni bir dans kursuna yazılabilirsiniz. Sirtaki, zumba, latin dansları gibi… Harika dostluklar  elde ediyorsunuz bu da yanınıza kâr kalıyor.

Deniz kenarında gemileri, ormanda ise sessizliği, ağaçları seyredin!

Kendiniz için hedefler belirleyin! Ben her sene almak istediğim eğitimlerin listesini çıkartıp, Eylül ile Mayıs ayları arasında kendimi eğitime veriyorum. Yaz aylarında ise kendimi dinlendiriyorum. Kafanız yoğun olunca, kendinizi üzmüyorsunuz, hem de kendinizi başarılı hissediyorsunuz!

“Geçmişte yaşamayın ve geleceği düşlemeyin, sadece yaşadığınız ana konsantre olun “ ~Buddha
Evet Buddha’yı da kâile almak lazım. Eskiden 5 sene sonrasının bile programını düşünürken, şimdi sadece günümü güzel geçirirsem o benim için yeterli…

Çimler üzerinde yürümek vücudunuzdaki negatif enerjiyi azaltıyor. Çimlere uzanın, ağaçları seyredin!

Sahip olduklarınız için şükretmek size ayrı bir mutluluk veriyor. Ne mutlu bana iyi bir ailem, sevdiğim dostlarım var!

Sabah ve akşam odanızı mutlaka havalandırın.

Kendinizi özel hissedeceğiniz bir parfümünüz olsun...

Sadeleşmek insanı oldukça rahatlatıyor. Fazla eşyalarınız varsa, 6 ayda bir eşyalarınızı paylaşın, fazla kilolarımız varsa, veda etmeliyiz.

Kendi yaşadığınız şehri, mahalleyi bir turist gibi gezmeye ne dersiniz? Ne zaman vakit bulsam, ilk yaptığım şey, spor ayakkabılarımı giyip, şehri keşfe çıkmak. İnanın harika şeyler öğrenip, yeni insanlarla tanışıyorsunuz!

Çocuklarla ve gençlerle zaman geçirmek sizi mutlu etmeye birebir. Eğer yapabiliyorsunuz, bir çocuğun eğitimine katkıda bulunun. Cennete gitmiş kadar oluyorsunuz… Onların gözlerinden akan mutluluk ışıltısı sizin enerjinizi de değiştiriyor.

Kendinizi ödüllendirin. Senede kendinize 2 tane özel hediye alın! Unutmayın siz değerlisiniz. Sizden başka bir tane bile yok! Doğum gününüzde ilk hediyeyi kendinize alın ve biraz değerli bir şey seçin! Siz onu hak ettiniz!  Gururla  ‘’Onu ben aldım’’ diyebilirsiniz. Her yeni yılı karşılarken, bir hediye ile kendinizi ödüllendirin.

Evinize kokulu mumlar yalın, kendinize özel bir ev parfümü edinin! Eve gelir gelmez kendinizi mutlu hissettirir.

Televizyonu arada kapatıp, kitap okumak, müzik dinlemek gibisi yok! Mutsuz eden diziler, tekrarlayan programlardan uzak durmak lazım! Zorunlu olmadığınız sürece haber programlarından uzak durun! 

Pozitif düşünmek insanın yaşama enerjisini arttırıyor! Meditasyon yapabiliyorsanız, ne mutlu size!

Hayvan dostlar edinin. Sokakta sizi bekleyen kediler, köpekler olsun! Onları sevin, koruyun, besleyin! Eviniz uygunsa hiç düşünmeden sahi

Hayatta en güzel şeylerden biri ise âşık olmak! İnsanın adeta kimyası değişiyor!

Siz de bu yazının paylaşım bölümünden, kendi formüllerinizi paylaşırsanız, belki ben ve okuyucularım da sizin paylaşımlarınızdan faydalanabiliriz.

Hayat sevdikçe ve paylaştıkça çok daha güzel!

Sevgiyle kalın!

Sevil Deniz









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lübnan Usülü Humus ( Hummus Bil Tahina )

Isparta Fırın Kebabı ( Kebabçı Kadir Usta Hüseyin Açıkalın'ın Tarifi )

Isparta Mutfağı’nın Kabune Pilavı'nın Hikayesini Biliyor musunuz?